dimecres, 16 de juliol del 2014

Entrevista amb Andrea Dalla Barba , guardonat amb el segon premi de la 3ª edició d´EurHope.

Andrea Dalla Barba va ser guardonat amb el segon premi en la tercera edició d´EurHope amb el tema 'Ports del mar'. Fa unes setmanes tinguérem el plaer de fer-li una entrevista i a més serà un dels col.laboradors de Guirigall fanzine.



La seva obra transmet la possible separació d'una parella, però en aquesta història és ell qui porta la maleta. Explica'ns una mica d'aquesta història, el contingut de la il·lustració. Com t´ha suggerit la temàtica aquesta imatge?
 
La meva il·lustració no té només un significat. Jo volia fer alguna cosa que expressés diferents sentiments en l'espectador. Vosaltres heu vist una possible separació, un comiat, hi ha qui veuen un possible retorn, un adéu, un viatge de negocis, unes vacances, la noia es va oblidar de la maleta o l'home ha perdut el seu vaixell. Alguns nens han vist el desert i el mar. Moltes altres interpretacions, cadascú veu la seva.

És habitual que et presentar-se a concursos o és una cosa esporàdica? Què penses dels concursos? Creus que val la pena l'esforç?

Em sembla indispensable participar en concursos, em resulta estimulant i ajuda a millorar. S'aprèn a respectar,  aprens molt dels artistes i, de vegades passa que guanyes!

Ara el seu treball es podrà veure a Gènova, San Benedetto del Tronto, Milà i Perugia. Serà la primera vegada que tens una exposició en molts llocs o has realitzat altres exposicions abans?

És la primera vegada que una de les meves il·lustració viatja tant. Parlant de ports i vaixells que viatgen pareix inimaginable que aquestes il.lustracions no viatjaren també.
En altres concursos vaig ser seleccionat també, entre ells un a Milà i un altre a Bèlgica.


 

Estàs formant-te en la Scuola Internazionale di Comics però ¿Perquè aquesta escola i perquè la il.lustració o l´obra gràfica per expressar-se? Com són els principis de Andrea della Barba? Com vas aconseguint els primer treballs, encàrrecs?

Diplomat pel Liceu Artístic i en pocs dies acabaré el tercer any a l'Escola Internacional de Còmics a Pàdua.
Vaig escollir aquesta escola perquè em va oferir una formació professional al món de la il·lustració.
Era essencial per al meu creixement, he guanyat diverses competicions, a causa de la bona preparació, i he aconseguit els meus primers encàrrecs. Aquests dies he estat treballant en unes il·lustracions per a una revista a Àustria.


 
Influències plàstiques? Quins còmics o novel·les gràfiques t´agraden? Referents en general.

Desafortunadament, he llegit pocs còmics, en tinc prou amb veure'ls, fixar-me en l ´anatomia i els colors. Tot va començar amb una passió cap a Magritte. Posteriorment alimentat per artistes actuals com: Shout (Alessandro Gottardo), Beppe Giacobbe, Emiliano Ponzi, Olympia Zagnoli, Ale Giorgini, Riccardo Guasco, Maurizio Quarello, Noma Bar, Brian Rea, Edel Rodríguez, entre d´altres.

  

Com és el procés de creació en general, d´ençà que surt la idea fins que es materialitza, quins són els passos que dones? Esbosses a mà, utilitzes l´ordinador, escaneges? Quins programes utilitzes per donar color o il·lustrar? Quins registres preferisses, línies més fines, grosses, textures, més importància del color, la taca? Quins colors utilitzes més?

Sempre he fet servir les tècniques analògiques: oli, acrílic, gouache, aquarel·la, tinta i així successivament. En els últims anys m'he concentrat en l´acrílic i ara tot això ho barrege digitalment.
Les meves il·lustracions neixen del paper, m'encanta dibuixar en el paper.
Llavors, vaig passant-ho tot a formats digitals, incloent-hi les exploracions i les textures. La tècnica digital m´ajuda a controlar els colors i fer possibles els canvis. Mai abandonaré les tècniques analògiques: raspalls, llapis, pots de pintura, paper, etc. són insubstituïbles.




Com definiries el teu treball? La teua obra es caracteritza per aconseguir l’impacte visual sense utilitzar molts elements, podríem dir que són il·lustracions minimalistes però amb molta càrrega comunicativa i emocional en alguns cops. 


Em sembla encertat el teu anàlisi. Significa que són capaços de transmetre el que volia de la manera correcta. El meu treball està en la recerca constant de minimalisme, il·lustració conceptual. Tracte de dir molt amb poc; pocs colors, un parell de línies, uns pocs elements. De fet, la meva il·lustració dels "ports del Mar" diu moltes coses, provoca emocions amb 3-4 elements i molt pocs colors.

Entre d´altres coses també fas graffiti, des de quan? Conta’ns una mica sobre el teu ús de l´spray.
 
Em faltava com a tècnica amb la qual volia experimentar. He començat a utilitzar-la fa 2-3 anys. En poc temps es poden cobrir grans àrees i sorprendre a la gent. Utilitzar un esprai no és fàcil, és molt car i els espais (murs) no sempre estan disponibles. En qualsevol cas, m´agrada aquesta fascinant tècnica i el món dels
<writers> escriptors.


A més pintares un autobús, potser? Com va ser aquest projecte explica’ns. Individual o col·lectiu?

L'autobús no era real. Un sorprenent grup de nois va fer el bus amb paper maixé i el pintaren amb motius hippies per al Carnaval.

També fas escultures xicotetes i les pintes veritat? Com és açò? 


Aquest va ser un petit episodi. Vaig ser convidat a la  Toy Nightdi Treviso de Treviso a Treviso Comic Book Festival, cada il·lustrador podia acolorir una petita joguina. Espere poder repetir l'experiència, va ser genial.

 Com veus el món de la il·lustració en Itàlia actualment? Et planteges eixir fora d’Itàlia per treballar com il·lustrador o creus tindre lloc a Itàlia?

A Itàlia, el món de la il·lustració sembla explotar en els últims anys. Et suggerisc que seguisques ILLUSTRI,  estan donant una gran importància a la il·lustració a Itàlia. El meu somni és anar a Paris, per desgràcia, és molt car, però espere poder aconseguir aquest somni i el treball com il·lustrador.


Que prefereixes el treball individual o col·lectiu? 
Em sento molt bé amb el treball individual. Em concentre més, tinc els meus moments i les meves idees. Però si hi ha una oportunitat, m´agrada formar part  d´una col·laboració en grup, de fet, és important treballar en un grup.


Quins projectes tens entre mans ara per al futur més immediat? 
Com he dit abans, m'agradaria traslladar-me a París. Espere trobar altres col·laboracions entre editors i revistes. Mentrestant participar en diferents concursos i esdeveniments.


Per finalitzar, un consell per als nous il·lustradors? 
És difícil donar consells. Tinc 23 anys i sóc un jove il·lustrador. El consell és per mi mateixa: Exigència i mai es donen per vençuts, la majoria de la gent sap que és possible, admirar els grans il·lustradors i mai deixar de dibuixar.



Per visualitzar l´obra de Andrea Della Barba podeu visitar el seu tumblr.


Per la nostra part volem agrair a Andrea que ens deixara fer l´entrevista i esperem tornar a entrevistar-lo, però la pròxima volta que siga a Paris! 
Moltes gràcies Andrea i esperem que tingues molta sort!

Volem agrair la traducció per part de la nostra companya i amiga que ens va fer el gran favor de fer-nos de traductora.


Intervista in ITALIANO 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comboi Gràfic no es responsabilitza de l´opinió de cap usuari que escriga als comentaris.